
Diagnoza uczniów
Rozpoznanie swojej Zielonej Ścieżki® przez ucznia na etapie szkolnej edukacji zdecydowanie zwiększa jego szansę wyboru odpowiednich studiów, buduje motywację wewnętrzną do rozwoju i zdobywania wiedzy, ułatwia planowanie przyszłych ścieżek kariery.
Zadaniem naszych trenerów jest pomoc uczniom w dowiedzeniu się jakie są ich główne cechy osobowości, zainteresowania, umiejętności i zestaw wartości oraz jak tę wiedzę mogą wykorzystać do mądrego zaplanowania swojego życia. Trenerzy pomagają uczniom określić i zbadać różne opcje zawodowe, które są zgodne z ich wewnętrzną konstrukcją osobową i dlatego stwarzają największe możliwości odniesienia przez nich sukcesu. Specjalizujemy się w diagnozowaniu indywidualnego potencjału dzieci i młodzieży. Pomagamy w odkrywaniu talentów oraz mocnych stron i ich wykorzystaniu w:
- uczeniu się,
- rozwoju osobistym,
- wyborze kolejnego etapu edukacji,
- określeniu preferowanego profilu zawodowej.


Anna Brzosko
trener rozwoju osobistego, doradca, edukator
Doświadczenie: 25 lat
Specjalizacja: zarządzanie sobą i innymi
TOP 5: maksymalista, rozwijanie innych, aktywator, bliskość, komunikatywność
Email: abrzosko@poczta.fm
Telefon: +48 501 119 509
Style uczenia się, diagnoza indywidualnych predyspozycji i budowanie samoświadomości
Program jest skierowany do uczniów, nauczycieli i rodziców. Wprowadza wiedzę z zakresu neuropedagogiki wspomagającej uczenie się i nauczanie. Jego głównym celem jest wzmocnienie naturalnej motywacji uczniów do uczenia się, poprzez odkrycie i uszanowanie osobistych wzorców myślenia, czucia i działania. Pozwala to zbudować nastawienie do uczenia jako procesu, w którym dorosły (nauczyciel, rodzic) wspiera ucznia, pomagając mu poznać siebie i sposób w jaki rozwija wiedzę.
Po zajęciach uczestnik wie jaki ma styl i strategię uczenia się, zna praktyczne zastosowanie indywidualnych preferencji w uczeniu się, potrafi stosować odpowiednie techniki uczenia się, rozumie i potrafi kontrolować swój proces budowania wiedzy i rozumienia, umie poradzić sobie w sytuacjach stresowych. Dla każdego uczestnika opracowywany jest opis profilu uczenia się wraz ze wskazówkami do wykorzystania w praktyce przez uczniów w uczeniu się oraz przez nauczycieli w procesie nauczania.
Diagnoza talentów i mocnych stron, określenie źródeł motywacji wewnętrznej
To program skierowany do dzieci i młodzieży, które chcą uzyskać odpowiedzi na pytania: Jakie są moje talenty i jak je wykorzystać w dalszej edukacji i myśleniu o przyszłości? Jak odkryć i wykorzystać swój naturalny sposób myślenia, czucia i działania?
Dzięki tej pracy uczniowie zdobywają wiedzę o sobie i swoich mocnych stronach. Zdiagnozowanie i pomoc w doprecyzowaniu preferowanych pasji zgodnych z naturalnymi predyspozycjami ułatwiają odszukanie Zielonej Ścieżki® w życiu.

PROGRAM DIAGNOZY
PIERWSZE SPOTKANIE
- Określenie dominacji półkulowej – czemu jedne rzeczy są dla mnie prostsze od innych? Identyfikacja ulubionego sposobu myślenia, uczenia się i wykonywania zadań.
- Określenie dominacji sensorycznej – odpowiedź na pytanie czy jestem wzrokowcem, słuchowcem, czy kinestetykiem i co z tego wynika dla mojego sposobu komunikowania, zapamiętywania i odtwarzania informacji?
- Omówienie wyników testu Kompas Kariery CROWN – analiza wymiarów wewnętrznej spójności na poziomie osobowości, zainteresowań, umiejętności i wartości – odpowiedź na pytanie, czy to, co zamierzam robić jest zgodne ze mną? Czy daje mi możliwość realizacji siebie?
DRUGIE SPOTKANIE
- Omówienie testu Clifton StrengthsFinder® . Identyfikacja talentów jako najsilniejszych wzorców myślenia, działania i odczuwania.
- Analiza wykorzystania talentów w życiu. Jak mówić o swoich talentach i mocnych stronach? Jak budować swoją ścieżkę rozwoju w oparciu o talenty? – stworzenie planu rozwoju.
TRZECIE SPOTKANIE
- Czym jest motywacja wewnętrzna? Analiza indywidualnej kombinacji motywatorów – omówienie testu RSMP – Reiss School Motivation Profile.
- Które potrzeby realizuję, a których jeszcze nie? Jak budować swoją ścieżkę rozwoju w oparciu o motywatory i talenty? – stworzenie planu rozwoju.
Logistyka: Każde ze spotkań trwa ok. 2 godz. Są to indywidualne spotkania ucznia z trenerem rozwoju. Przed rozpoczęciem procesu diagnozy, w trakcie rozmowy telefonicznej trener ustala z uczniem/ rodzicami ucznia cel i szczegółowe potrzeby.
