Diagnoza talentów, mapy organizacji

Kluczowym argumentem za wdrażaniem zarządzania talentami w organizacji, rozumianego zgodnie z teorią Instytutu Gallupa, jest stworzenie przestrzeni uruchamiającej motywację wewnętrzną i proces indywidualnego samodoskonalenia się pracowników. Pozytywne rezultaty są wielowymiarowe – od osiągania ponadprzeciętnych wyników działania, motywowania, budowania zespołów, przez lepszą współpracę, aż po wzrost lojalności. Wyniki są związane z motywacją wewnętrzną, z możliwością działania w obszarach ważne/przyjemne, współpracą opartą na tolerancji, wzajemnym zrozumieniu i docenianiu różnorodności.

Wartościami możliwymi do osiągnięcia w procesie zarządzania talentami w organizacji są:

  • wzrost samoświadomości i samodoskonalenia,
  • uruchomienie i ukierunkowanie motywacji wewnętrznej,
  • wewnętrzna spójność myślenia, działania, odczuwania,
  • efektywność działania,
  • skuteczna komunikacja,
  • współpraca,
  • lojalność,
  • życzliwa atmosfera oparta na szacunku dla różnorodności.
kropki_edukacja-01
Renata_Gut-72-promocja
Trener prowadzący

Renata Gut

trener i doradca

Doświadczenie: 30 lat
Specjalizacja: zarządzanie sobą i innymi
TOP 5: strateg, uczenie się, wiara w siebie, maksymalista, bliskość
Email: renatagut@poczta.fm
Telefon: +48 601 771 969

Program diagnozy talentów i tworzenia map zespołów może być wdrażany w każdej organizacji biznesowej niezależnie od branży, stanu zatrudnienia i struktury funkcjonowania. Obejmuje kluczowe tematy:

  • Wprowadzenie w filozofię talentów i mocnych stron Instytutu Gallupa.
  • Diagnoza talentów dla uczestników – wykonanie testu TOP 5, omówienie wyników – Mapa Siebie.
  • Zbudowanie i omówienie mapy talentów zespołu – jak wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce.
  • Omówienie dynamiki 4 domen Gallupa.
  • Atmosfera wspierająca współpracę i otwartą komunikację w zespole.

Celem programu jest zapoznanie zarządu, menedżerów, pracowników działu HR i pozostałych pracowników z filozofią talentów i mocnych stron, przeprowadzenie etapu diagnostyki za pomocą testów Instytutu Gallupa i dostarczenie wszystkim uczestnikom narzędzi do efektywnej pracy ze swoim wynikiem i z raportem TOP 5. Przygotowanie map zespołów dostarcza nowej perspektywy i nowych umiejętności do pracy zespołowej poprzez budowanie atmosfery, współpracy i komunikacji w zespole. Udział w programie wspiera uruchomienie zaangażowania uczestników w rozwój osobisty i wykorzystanie potencjału oraz poznanie strategii efektywnej komunikacji do realizacji wspólnych celów strategicznych.

Rezultatami programu diagnozy talentów i map zespołów jest:
  1. Kształtowanie postaw uczestników.

Wzmocnienie postawy świadomego rozwoju osobistego i zarządzania sobą. Zwiększenie samoświadomości zarządu/menedżerów/ specjalistów oraz rozszerzenie ich percepcji i poznanie siebie. Wdrożenie narzędzi wpierających rozwój osobisty: obserwacja bez osądu, praca z refleksją osobistą, diagnoza
TOP 5.

  1. Określenie jasnych kierunków rozwoju osobistego uczestników opartych na mocnych stronach.

Samoświadomość, jaki jestem – w którym kierunku chcę iść – jaki chcę być? Jak tego dokonać? Praca z nawykami osobistymi. Poznanie narzędzia efektywnej zmiany osobistej.

Rozumienie i umiejętność dalszej pracy indywidulanej ze swoim wynikiem TOP 5.

  1. Stworzenie rozwojowej Mapy Siebie.

Dostarczenie instrukcji działania – Jak budować swoje mocne strony na wyniku talentów z TOP 5. Zbudowanie rozumienia działania w 4 domenach Gallupa.

  1. Zwiększenie obszaru efektywności osobistej ze szczególnym uwzględnieniem budowania, współpracy i wykorzystywania efektu budowania partnerstw talentowych.
  1. Efektywne zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce w organizacji ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki pracy całego zespołu.

Szkolenia w ramach tego programu są prowadzone technikami interaktywnymi z pełnym zaangażowaniem uczestników, w oparciu o współczesną wiedzę o budowie i funkcjonowaniu ludzkiego mózgu z użyciem technik efektywnego uczenia się i nauczania.

Mini wykłady: pozwalają na przedstawienie materiału w sposób logiczny i bezpośredni. Stymulują myślenie grupy oraz otwartą dyskusję. Wykłady stosujemy w przypadku dużych grup, gdyż wtedy ta metoda jest najbardziej użyteczna. W małych grupach wykłady są ograniczone do minimum, stanowią od 5 do 10% czasu trwania szkolenia.

Warsztaty: mają na celu wzajemne oddziaływanie na siebie uczestników podczas wprowadzania nowych umiejętności lub pojęć, a następnie stosowania ich poprzez ćwiczenia w grupach. Zazwyczaj skupiają się głównie na rozwijaniu umiejętnościach i zdolnościach związanych z określonym, szerszym zagadnieniem.

Dyskusja: generuje idee i doświadczenia grupy. Umożliwia aktywny udział wszystkich uczestników szkolenia. To efektywne narzędzie stosuje się po prezentacji, filmie lub zagadnieniu do analizy.

Refleksja grupowa: przebywanie ze sobą, aktywne realizowanie zadań indywidualnych w grupie i grupowych będzie okazją do wzajemnej obserwacji oraz zaproszeniem do wymiany swoich odczuć i wniosków z obserwacji bez osądu dotyczących zespołu.

Refleksja osobista: zastosowanie refleksji osobistej jako narzędzia rozwoju osobistego.