
Szkoła Trenerów Biznesu
Jedyny taki program w Polsce. Szkoła trenerów oparta o filozofię talentów i mocnych stron. Jest prowadzona w ramach Akademii Leona Koźmińskiego od 2006 roku. W latach 2006 – 2022 Szkołę Trenerów Biznesu ukończyło już blisko 800 osób. Kolejne edycje są ogłaszane dwa razy w roku. Rekrutacja odbywa się poprzez www.kozminski.edu.pl
Szkoła Trenerów Biznesu obejmuje 112 godzin zajęć grupowych, 2 godziny indywidualnego coachingu, 8 godzin mentoringu.
Szkoła jest zaprojektowana dla osób dorosłych, dojrzałych, ciekawych siebie i innych. Szanujących różnorodność, zaangażowanych i z otwartym umysłem. Z adekwatnym poczuciem własnej wartości, gotowych do zmiany nawyków myślenia, odczuwania i działania. Osób, które świadomie gotowe są poświęcić czas i energię osobistą na pracę w zmianie.


Renata Gut
trener i doradca
Doświadczenie: 30 lat
Specjalizacja: zarządzanie sobą i innymi
TOP 5: strateg, uczenie się, wiara w siebie, maksymalista, bliskość
Email: renatagut@poczta.fm
Telefon: +48 601 771 969
Adresaci STB:
- trenerzy wewnętrzni w firmach
- coachowie planujący pracę w zawodzie trenera lub doskonalący umiejętności pracy z grupami
- absolwenci kursów MBA doskonalący swoje umiejętności menadżerskie w pracy z grupą
- trenerzy biznesu – doskonalący swoje umiejętności w obszarze zarządzania sobą
- osoby dorosłe zainteresowane programem samorozwojowym.
Na zajęciach w Szkole Trenerów Biznesu poświęcamy najwięcej uwagi i czasu osobie trenera. Każdy z uczestników ma możliwość uczenia się i kształcenia w ciągu 7 miesięcy kluczowych umiejętności miękkich ważnych w zawodzie trenera biznesu.
Istotą treningu jest poznanie siebie i budowanie obszaru samoświadomości. Rozpoznanie i nazwanie swojego systemu wartości, osobistych przekonań i nastawień. Uświadomienie sobie swoich głównych styli myślenia, działania, odczuwania i komunikowania. Osoby prowadzące treningi, udzielają na bieżąco informacji zwrotnych, sugerujących kierunki pracy własnej uczestnika.
Program STB bazuje na założeniach psychologii pozytywnej, profilu mocnych stron według Instytutu Gallupa, współczesnej wiedzy o mózgu i efektywnych strategiach uczenia się i nauczania.
STB w 80% czasu bazuje na strategiach doskonalenia kompetencji miękkich trenera. Rozwija jego inteligencję emocjonalną oraz uczy pracy z grupą klientów w trzech głównych wymiarach: zdobycia zaufania grupy, umiejętności przeprowadzenia efektywnego procesu uczenia się oraz osiągania zamierzonych celów i rezultatów szkoleniowych.

Program Szkoły Trenerów Biznesu
Blok I – Elementy treningu interpersonalnego, proces grupowy, kontrakt, integracja
radzenie sobie z ciekawym uczestnikiem i własnymi emocjami – Grażyna Kącka
Zwiększenie wiedzy uczestników na temat ich funkcjonowania w grupie, poznanie procesu grupowego w pracy trenera, radzenie sobie w sytuacjach trudnych, wykorzystywanie potencjału grupy.
Blok I poświęcony jest też zagadnieniom radzenia sobie z agresją własną i grupy w pracy trenerskiej. Trenerzy poznają jeden z komponentów Treningu Zastępowania Agresji – Trening Kontroli Złości, będą umieli go zastosować oraz nauczyć innych używania tego narzędzia. Umożliwi to uczestnikom kontrolowanie własnych emocji, bez konieczności tłumienia ich lub ryzyka agresywnego wyładowania się.
Blok II – Samoświadomość trenera, jego talenty i mocne strony różnorodność w komunikacji trenera– dr Anna Brzosko, Renata Gut
JA JAKO TRENER – MOGĘ ZARZĄDZAĆ Świadomie TYLKO TYM O CZYM WIEM, ŻE ISTNIEJE… Nie można zarządzać innymi lepiej niż zarządza się sobą. Zatem najistotniejsze są pytania: Jakie mam zasoby osobiste jako człowiek? Jak ich używać w zawodzie trenera biznesu? Jaki potencjał mogę uruchomić w uczestnikach moich szkoleń? Jak wykorzystać narzędzia trenerskie, aby dotrzeć do uczestników? Talenty i mocne strony uczestników.
BLOK III – Trener online. Zdalne szkolenia i nauka, praca synchroniczna i asynchroniczna, narzędzia (sprzęt i oprogramowanie) metody aktywizacji uczestników sesji online, dobrostan trenera.
Samoświadomość trenera i komunikacja w różnorodności. – Tomek Biernacki, dr Anna Brzosko
Zwiększenie wiedzy uczestników na temat możliwości i ograniczeń pracy trenerskiej w trybie zdalnym. Rozwinięcie umiejętności obsługi wybranych aplikacji. Sesja odbywa się w trybie synchronicznego warsztatu online.
Kształtowanie świadomej strategii komunikacji. Przekonania i ich rola w pracy trenera. Różnice kulturowe w podejściu do komunikacji. Badanie potrzeb klienta oraz oczekiwań względem zakresu i organizacji szkolenia. Budowanie struktury szkolenia.
BLOK IV – Autoprezentacja, czyli jak dobrze zagrać samego siebie? Stosowanie różnych technik aktorskich w procesie zarządzania własnym wizerunkiem. – Aleksander Wysocki
Komunikując się z innymi zawsze wywieramy wpływ i ulegamy wpływowi, ale za skuteczność tej komunikacji odpowiadamy przede wszystkim my, a to już w działaniach trenerskich wiąże się z niemałą odpowiedzialnością. Celem tego warsztatu jest usystematyzowanie wiedzy i wzbogacenie własnego warsztatu pracy w taki sposób, aby trener komunikując się z grupą czynił to w jak najlepszym stylu i przede wszystkim był przekonujący. Celem jest również dostarczenie uczestnikom narzędzi i unikatowej wiedzy do efektywnego procesu komunikowania się w jedynym właściwym kierunku, czyli zawsze od wewnątrz do zewnątrz, bo możemy dać innym jedynie to co sami posiadamy w sobie.
Blok V – Inteligencja emocjonalna w pracy trenera, trener liderem prowadzącym międzypokoleniową grupę – Renata Gut, Agnieszka Gut, Katarzyna Lechki
Będą to zajęcia warsztatowe, podczas których doświadczymy roli nawyków w naszym codziennym życiu i działaniu. Przećwiczymy model zmiany nawyku oraz „zrobimy remanent” i „spis z natury” – nawyków, które mi służą, a które warto zmienić i modyfikować w roli trenera. Na warsztatach omówimy inteligencję emocjonalną i zjawisko INTUICJI, która jest już niezbędna do działania i funkcjonowania w środowisku VUTCA. Sprawdzimy, czy każdy ma Intuicję i czy warto się nią kierować w zawodzie trenera.
Blok VI – Warsztat czy szkolenie, czyli jak stworzyć zajęcia, w których uczestnicy uczestniczą
trener biznesu oczami rynku – Renata Gut, Katarzyna Lechki
W trakcie tego bloku uczestnicy zmierzą się z zagadnieniem nieprzewidywalności. Każdy trener powinien być przygotowany na nagłe zwroty akcji i koncert życzeń uczestników. Będzie to poligon do przećwiczenia wielu elementów, z których składa się dobra, ciekawa prezentacja zagadnień przez trenera. Jak efekty WOW i FLOW definiuje klient? Jak efekty WOW i FLOW czuje trener? Trener biznesu oczami rynki – szkolenie jest usługą, kontekst klienta.
Blok VII – Egzamin
Egzamin ma charakter interaktywny – uczestnicy mają szanse sprawdzenia się we wszystkich obszarach poznanych w Szkole Trenerów Biznesu.
