Doradztwo strategiczne – liderstwo

Zarządzanie w warunkach zmiennych i nieprzewidywalnych stało się obecnie najważniejszym wyzwaniem kadry menedżerskiej. Doświadczenie pokazuje, że w tej sytuacji sprawdzają się specyficzne narzędzia w zarządzaniu ludźmi, szczególnie w obszarach zarządzania międzypokoleniowego (pokolenia X, Y, Z). Współczesne przywództwo stoi przed koniecznością weryfikacji narzędzi, sposobów zarządzania i budowania relacji. Od tego będzie zależeć efektywność, sukces finansowy i przyszłość każdej organizacji.

Przywództwo w zależności od sytuacji może oznaczać dowodzenie z pierwszej linii, ale także wycofanie się do tylnych szeregów i pozwolenie na dowodzenie przez innych. Skuteczny lider i przywódca to taki, który umie ocenić sytuację, jest świadomy siebie i wie kiedy zastosować odpowiednie zachowanie. Pamięta w każdej chwili maksymę Petera Druckera „Najpierw zarządzaj sobą, potem innymi i organizacją”.

kropki_edukacja-01
Renata_Gut-72-promocja
Trener prowadzący

Renata Gut

trener i doradca

Doświadczenie: 30 lat
Specjalizacja: zarządzanie sobą i innymi
TOP 5: strateg, uczenie się, wiara w siebie, maksymalista, bliskość
Email: renatagut@poczta.fm
Telefon: +48 601 771 969

Kształtowanie postaw liderskich

Główną cechą skutecznego lidera i przywódcy jest rozwijanie i kształtowanie swoich podwładnych. Już nie tylko jednego następcy, ale całej nowej generacji następców. Lidera poznaje się po tym, ilu sukcesorów wykształcił w swoim otoczeniu. Mając wiedzę i doświadczenie, potrafi się nimi dzielić i jest mistrzem, autorytetem i mentorem dla swoich ludzi.

Kształtowanie postaw liderskich w organizacji to program zakrojony na co najmniej pół roku współpracy. Jego celem jest:

  • Budowanie samoświadomości uczestników programu i rozwijanie kluczowych kompetencji w zakresie efektywnego zarządzania sobą i innymi. Zastosowanie współczesnej wiedzy z obszaru liderstwa i przywództwa w zarządzaniu sobą i innymi.
  • Budowania kultury organizacyjnej w oparciu o filozofię talentów i mocnych stron.
  • Wdrożenie narzędzi zarządzania talentami i efektywną komunikacją w zespole.
  • Diagnoza uczestników w obszarze, czy jestem liderem?
  • Poszerzenie pola percepcji menedżerów oraz wprowadzenie narzędzi wspierających budowanie efektywnych zespołów.
  • Stworzenie planu rozwojowego z obszaru zarządzania sobą, mocnymi stronami oraz budowania kompetencji kluczowych.
Rezultaty wdrożenia programu kształtowania postaw liderskich wśród zarządu, działu HR, menedżerów i pracowników
  • Kształtowanie postaw menedżerów.
  • Wzmocnienie postawy świadomego rozwoju osobistego i zarządzania sobą. Zwiększenie samoświadomości, rozszerzenie percepcji i poznanie siebie. Wdrożenie narzędzi wpierających rozwój osobisty: obserwacja bez osądu, praca z refleksją osobistą.
  • Określenie jasnych kierunków rozwoju osobistego opartych na mocnych stronach i ścieżek kariery.
  • Samoświadomość, jaki jestem – w którym kierunku chcę iść – jaki chcę być? Jak tego dokonać? Praca z nawykami osobistymi. Poznanie narzędzia efektywnej zmiany osobistej. Określenie obszarów, które nie są moimi mocnymi stronami i sztuka zarządzania nimi.
  • Diagnoza potencjału, który wymaga rozwoju. Poznanie technik i narzędzi diagnozowania blokad rozwojowych u siebie i u podwładnych. Narzędzia eliminowania demotywatorów blokujących myślenie, działanie i budowanie efektywnych relacji w zespole.
  • Stworzenie rozwojowej Mapy Siebie i Map Zespołów.
  • Stworzenie indywidualnego narzędzia, bazującego na wielowymiarowym opisie potencjału osobistego wraz z wyznaczeniem kierunków rozwoju. Stworzenie i wdrożenie planu zmiany osobistej zwiększającej efektywność.
  • Wypracowanie narzędzi i umiejętności diagnozy potencjału pracowników oraz określania indywidualnych programów rozwojowych.
  • Diagnoza talentów i mocnych stron pracowników oraz w zespołach. Dostarczenie narzędzi do zarządzania, uruchamiających potencjał osobisty każdego pracownika.
  • Zwiększenie obszaru efektywności osobistej ze szczególnym uwzględnieniem budowania, współpracy i wykorzystywania efektu synergii w zespołach.
  • Efektywne zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki pracy zespołu. Budowanie partnerstw opartych na specjalizacjach.

Program jest każdorazowo dostosowywany do specyfiki organizacji i jej potrzeb szkoleniowych. Może być realizowany tradycyjnie i on-line.