Szkolenia rad pedagogicznych

Szkoła jako miejsce przyjazne i inspirujące zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów. Aby to marzenie realizować w życiu, potrzeba wiedzy, umiejętności wdrażania wielu małych kroków oraz zespołu, który wierzy w to przesłanie. Instytut Talentów od ponad 20. lat prowadzi szkolenia dla rad pedagogicznych. W wielu szkołach współpraca ta przybrała charakter długofalowy i regularny dzięki stałej diagnozie potrzeb oraz prowadzeniu szkoleń wyraźnie dostosowanych do aktualnie zaistniałej sytuacji.

Współpraca szkoleniowo-warsztatowa odnosi doskonały skutek w budowaniu skutecznych, inspirujących zespołów. Nauczyciele odnajdują się w roli lidera, ucząc się skutecznej, wspierającej komunikacji, odnajdują satysfakcję w pracy grupowej.

Konsekwentnie budujemy samoświadomość nauczycieli. Diagnoza talentów rady pedagogicznej ma wymierny wpływ na efektywność nauczania. Dzięki szkoleniom i diagnozom indywidualnym nauczyciele dowiadują się jak wykorzystać indywidualną kombinację posiadanych wzorców zachowania, odczuwania i działania, aby efektywnie nauczać, budować relacje z innymi i osiągać satysfakcję z pracy.

kropki_edukacja-01
Ania_Brzosko_2021_fot. Marta Ankiersztejn-7
Trener prowadzący

Anna Brzosko

trener rozwoju osobistego, doradca, edukator 

Doświadczenie: 25 lat
Specjalizacja: zarządzanie sobą i innymi
TOP 5: maksymalista, rozwijanie innych, aktywator, bliskość, komunikatywność
Email: abrzosko@poczta.fm
Telefon: +48 501 119 509

Style zarządzania sobą w nauczaniu

Szkolenie uświadamia, czym jest obszar osobistych talentów i umiejętności w kontekście pracy dydaktycznej. Porusza zagadnienia indywidualnych wzorców myślenia, czucia, działania i komunikowania oraz radzenia sobie ze stresem. Lepsze rozpoznanie siebie staje się bazą do budowania zespołu w perspektywie wzajemnego szacunku i akceptacji.

Program umożliwia:

  • poznanie osobistych wzorców myślenia, czucia i działania,
  • określenie i poznanie obszarów przedsiębiorczości osobistej,
  • określenie dominującej półkuli mózgowej determinującej proces kreatywnego myślenia,
  • poznanie i określenie indywidualnych talentów i mocnych stron,
  • poznanie narzędzi wspierających proces nauczania – techniki uruchamiające potencjał obu półkul mózgowych, praca z wyobraźnią, wizualizacja,
  • poznanie zasady Pareto, jej zastosowania w pracy zawodowej i życiu prywatnym,
  • rozwijanie umiejętności prawidłowego formułowania celów.
Tematy szkoleń realizowane przez Instytut Talentów dla rad pedagogicznych
  • Jak nauczyć a nie uczyć? – neurodydaktyka w praktyce.

Współczesna wiedza o mózgu człowieka wpierająca proces efektywnego nauczania. Jak wiedza o pamięci i procesie uczenia się buduje efektywność nauczania?

  • Pokolenie Y w szkole. Diagnoza i opis zjawiska.

Jak dobierać narzędzia i techniki,  by osiągać zamierzone efekty w procesie kształcenia, wychowania i nauczania. Jak uczy się Pokolenie Y? Co jest dla niego ważne? Jakie metody preferuje? Jakie ma wartości? Jak komunikuje? Jak współpracuje? Czego nie lubi? Co uwielbia?

  • Diagnoza edukacyjna. Jak stworzyć MAPĘ UCZNIA I ZESPOŁU KLASOWEGO.

Narzędzia diagnostyczne  określające: dominującą półkulę mózgową, dominujący kanał percepcji, introwersję i ekstrawersję, rodzaje dominujących inteligencji, strategie uczenia się, talenty i mocne strony oraz preferowane kierunki rozwoju osobistego. Wskazówki – jak współpracować z rodzicami.

  • Coaching efektywną metodą nauczania

Czym jest coaching w edukacji? Jest procesem rozwoju, gdzie nauczyciel pełniący również rolę coacha nawiązuje relację z klientem-uczniem i stymuluje go do podjęcia decyzji o rozwoju. Metoda ta kształtuje w uczniach samodzielność, odpowiedzialność i pobudza kreatywność

  • Trening Zastępowania Agresji – Agression Replacement Training

Metoda poznawczo-behawioralna dająca narzędzia do lepszego radzenia sobie z własną i czyjąś złością, reagowania na nią w sposób prospołeczny i asertywny, dbania o siebie.

– Trening Kontroli Złości – Trening Umiejętności Prospołecznych – Trening Wnioskowania Moralnego

  • Jak budować wysokie poczucie własnej wartości ucznia?

Język komunikacji wspierający samodzielność i odpowiedzialność. Jak diagnozować poczucie własnej wartości – narzędzia. Jak rozpoznawać uczniów z zawyżonym, adekwatnym i niskim poczuciem własnej wartości?

  • Zjawisko stresu, czy mnie to dotyczy? Opis zjawiska, symptomy, techniki wpierające zarządzanie energią osobistą nauczyciela i ucznia w szkole.
  • Komunikacja i efektywna współpraca rodzic-nauczyciel-dziecko

Jakie są zasady efektywnej komunikacji rodzic-nauczyciel-dziecko? Jakie są pozytywne oraz negatywne postawy rodzicielskie i ich wpływ na współpracę? Autorytet- jak go budować i jak się go traci? Rola właściwej współpracy nauczyciela z rodzicami. Metody oraz formy współpracy. Przykłady do zastosowania. Prawa nauczyciela, rodzica i uczniów w kontaktach z otoczeniem.

  • Uczymy do…? – edukacja a rynek pracy i kompetencje przyszłości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *