OFERTA SZKOLENIOWA
Budowanie zespołu do realizacji wspólnych celów strategicznych. ZASADY EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI I WSPÓŁPRACY
OFERTA SKIEROWANA DO:
-
Departamentów HR,
-
Zespołów marketingowych,
-
Zespołów kreujących politykę komunikacyjną w firmach oraz zespołów menedżerskich.
W zależności od specyfiki zespołu
– program jest dopasowywany do potrzeb Zamawiającego.
CZAS TRWANIA: 1 dzień szkoleniowy
MIEJSCE REALIZACJI WARSZTATU: określa Zamawiający
LICZBA UCZESTNIKÓW: zespół do 20 osób
TRENER GŁÓWNY REALIZUJĄCY WARSZTAT – RENATA GUT
(w przypadku pracy z grupą ponad 12 osobową – realizacja warsztatu odbywa się z współudziałem drugiego trenera)
CEL SZKOLENIA
-
DOSTARCZENIE WIEDZY i narzędzi dotyczących zasad budowania zespołu do realizacji wspólnych celów strategicznych.
-
KSZTAŁTOWANIE PROAKTYWNEJ i otwartej postawy wobec współpracy w zespole.
-
Zidentyfikowanie tych ELEMENTÓW KOMUNIKACJI, które wpływają na budowanie więzi zespołowych i ułatwiają wspólną pracę w procesie realizacji celów strategicznych.
-
EFEKTYWNE radzenie sobie z własnymi emocjami w procesie komunikacji.
-
Radzenie sobie z silnymi emocjami innych w procesie komunikacji.
-
Zasady kultury osobistej w komunikacji i budowaniu relacji.
-
Określenie zachowań oczekiwanych i „wykluczonych” w komunikacji zespołu pomiędzy sobą i w organizacji.
-
Zdefiniowanie misji komunikacyjnej zespołu i wartości w komunikacji.
-
Określenie zasad budowania wizerunku zespołu w organizacji i poza organizacją.
REZULTATY
W obszarze wiedzy:
-
Poznanie elementów procesu komunikacji wspierających budowanie zespołu.
-
Poznanie zasad zarządzania efektywną komunikacją.
-
Poznanie etapów budowania wizerunku zespołu/departamentu w organizacji oraz poza organizacją.
-
Zaznajomienie się z zasadami realizacji wspólnych celów – zasada SMART i zasada Pareto w realizacji zadań.
-
Poznanie sposobów radzenia sobie ze stresem i emocjami w komunikacji i współpracy.
-
Poznanie zasad zachowań asertywnych.
-
Zasady kultury osobistej w komunikacji i budowaniu relacji.
W obszarze umiejętności:
-
Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych.
-
Umiejętność komunikowania rzeczy trudnych.
-
Umiejętność przyjmowania i dawania informacji zwrotnych.
-
Umiejętność asertywnego zachowania.
-
Umiejętność radzenia sobie ze stresem i emocjami w komunikacji.
-
Umiejętność wspólnego budowania wizerunku zespołu/departamentu w organizacji i wobec partnerów zewnętrznych.
METODY SZKOLENIA
Warsztat zostanie przeprowadzony technikami interaktywnymi z pełnym zaangażowaniem uczestników, w oparciu o współczesną wiedze o budowie i funkcjonowaniu ludzkiego Mózgu z użyciem technik efektywnego uczenia się i nauczania.
-
Wykłady: wykłady pozwalają na przedstawienie materiału w sposób logiczny i bezpośredni. Stymulują myślenie grupy oraz otwartą dyskusję. Wykłady stosujemy w przypadku dużych grup, gdyż wtedy ta metoda jest najbardziej użyteczna. W małych grupach wykłady są ograniczone do minimum, stanowią od 5 do 10% czasu trwania szkolenia.
-
Warsztaty: mają na celu wzajemne oddziaływanie na siebie uczestników podczas wprowadzania nowych umiejętności lub pojęć, a następnie stosowania ich poprzez ćwiczenia w grupach. Zazwyczaj skupiają się głównie na rozwijaniu umiejętnościach i zdolnościach związanych z określonym, szerszym zagadnieniem.
-
Case study (analiza przypadków): metoda ta rozwija umiejętności analityczne i rozwiązywanie problemów. Pozwala również rozpatrywać rozwiązania dla kompleksowych zagadnień. Metoda ta pozwala uczestnikom zastosować nowo zdobytą wiedzę i umiejętności.
-
Dyskusja: generuje idee i doświadczenia grupy. Umożliwia aktywny udział wszystkich uczestników szkolenia. To efektywne narzędzie stosuje się po prezentacji, filmie lub zagadnieniu do analizy.
-
Metoda kuli śniegowej: polega na tym, iż na początku każdy z uczestników sam pracuje nad rozwiązaniem zadania, następnie rozwiązania dyskutowane są w parach, czwórkach i ósemkach, aż powstanie lista wspólnych rozwiązań. Metoda najczęściej stosowana jest do stworzenia listy wspólnych wartości i zasad dobrych praktyk komunikacyjnych.
-
Refleksja grupowa: przebywanie ze sobą, aktywne realizowanie zadań indywidualnych w grupie i grupowych będzie okazją do wzajemnej obserwacji oraz zaproszeniem do wymiany swoich odczuć i wniosków z obserwacji bez osądu dotyczących zespołu.
-
Techniki coachingu grupowego: poszczególne dni i cały warsztat będą podsumowywane w formie sesji coachingowych z zadawaniem pytań otwierających i ułatwiających wgląd w siebie, dotarcie do swoich zasobów.
-
Refleksja osobista: zastosowanie refleksji osobistej, jako narzędzia rozwoju osobistego.
SZKOLENIE W CAŁOŚCI DOSTOSOWANE BĘDZIE DO BIEŻĄCYCH POTRZEB GRUPY. Dlatego też cechą charakterystyczną trenera dedykowanego do tego szkolenia jest
ELASTYCZNOŚĆ, KREATYWNOŚĆ i EMPATIA.
MATERIAŁY
Uczestnicy dostaną materiały przygotowane do pracy na zajęciach i obszerny, zestaw materiałów, testów, artykułów i narzędzi do wykorzystania do pracy własnej - przesłany w wersji elektronicznej po każdych zajęciach na podany przez uczestnika adres e-mail.
Materiał dodatkowy - elektroniczny będzie zbiorem najnowszych informacji z następujących zakresów:
-
Zarządzania sobą w procesie komunikacji,
-
Zarządzania współpracą w zespole,
-
Budowania wizerunku w firmie i poza nią w kontaktach z partnerami.
PROPONOWANY PROGRAM SZKOLENIA
BLOK I 9.00-10.30 (1.5 godz.)
KIEDY GRUPA STAJE SIĘ ZESPOŁEM?
Sztuka nadawania sensu działaniom, czyli dlaczego idziemy właśnie w TYM kierunku?
-
Cechy efektywnego zespołu. Po czym poznajemy najlepsze zespoły?
-
Ustalenie, nazwanie i ustanowienie wspólnych celów strategicznych Departamentów HR lub innych zespołów menadżerskich i specjalistycznych.
-
Kim jest kierownik w zespole. Jego rola w kształtowaniu zasad współpracy i efektywnej komunikacji. Cechy dobrego kierownika, w myśl zasady: Jaki PAN taki Kram.
-
Rola zaufania w budowaniu zespołu. Zdefiniowanie pojęcia „zaufania” oraz pojęcia „mogę na Ciebie liczyć”.
-
Zachowania oczekiwane i zdecydowanie „zakazane” w zespole. Stworzenie list zachowań.
-
Jak będziemy się obserwować, oceniać i dawać sobie informacje zwrotne czy? /że idziemy jako zespół we właściwym kierunku?
10.30 – 10.45 przerwa kawowa
BLOK II 10.45-12.45 (2 godz.)
STWORZENIE MISJI KOMUNIKACYJNEJ i RELACYJNEJ ZESPOŁU
Jak zbudujemy zespół, czyli na co się wspólnie umawiamy?
-
Określenie wspólnie podstawowych wartości, na których zespół będzie budował współpracę, komunikację i zaufanie.
-
Warsztat – metodą kuli śnieżnej – wyłonienie 5-6 kluczowych wartości przez zespół.
-
Określenie precyzyjnych definicji wybranych wartości. Warsztat.
-
Wybór i zdefiniowanie 3-4 kluczowych zachowań wspierających oraz 3-4 zachowań „rujnujących” wybrane wartości.
-
Stworzenie kodeksu wartości, definicji, zachowań. Stworzenie dokumentu
12.45-13.45 OBIAD
Trenerzy w przerwie obiadowej kreują ostateczną wersję dokumentu Misji Komunikacyjnej i Relacyjnej PRACUJĄCEJ GRUPY. Po konsultacji dokumentu z osobą zarządzającą zespołem, dokument do przyjęcia przez zespół trafia po obiedzie na salę.
BLOK III 13.45 -15.45 (2 godz.)
ZASADY EFEKTYWNEJ WSPÓŁPRACY I SZTUKA BUDOWANIA RELACJI OPARTYCH NA ZAUFANIU
-
Przyjęcie kodeksu przez zespół przez złożenie podpisów na dokumencie.
-
Przedstawienie podstawowych modeli komunikacyjnych, sprawdzających się w budowaniu zespołu: Aspekty komunikacji, model OK/OK, zasady asertywności.
-
Kiedy mogę na Ciebie liczyć? a Kiedy Nie mogę na Ciebie liczyć?
-
Na co się umawiamy jak KTOŚ NIE REALIZUJE kodeksu i ustalonych zachowań podstawowych. Rola kierowników w zarządzaniu zespołem oraz udzielaniu informacji zwrotnych swoim pracownikom.
-
Zasady współpracy i ścieżki przepływu informacji między kierownikami.
-
Odpowiedzialność kierowników za realizację celów strategicznych i zadań, oraz budowanie atmosfery współpracy i zaufania w swoim zespole.
-
ZASADY KULTURY OSOBISTEJ w relacji i współpracy w Departamencie HR/zespole menadżerskim oraz zachowania i wizerunek zespołu wobec organizacji.
-
Jak mnie postrzegają inni? Na co mam wpływ? Na co nie mam wpływu?
15.45-16.00 przerwa kawowa
BLOK IV 16.00-17.00 (1 godz.)
-
Na co się umówiliśmy?
-
Kto jest za to odpowiedzialny.
-
Jakie są konsekwencje NIE przestrzegania zasad ustalonych przez zespół?
-
Na co warto postawić budując unikalny zespół służący organizacji?
-
Zamknięcie warsztatu - praca z refleksją osobistą.
CENA ZA 1 DZIEŃ SZKOLENIOWY
8 500zł (netto) + VAT
Płatność realizowana jest po wystawieniu FV przez wykonawcę z ustalonym z ZAMAWIAJĄCYM terminem płatności
Cena obejmuje:
-
określenie potrzeb szkoleniowych,
-
przygotowanie programu szkolenia,
-
przygotowanie materiałów szkoleniowych dla uczestników szkolenia,
-
dojazd trenerów na trening,
-
przeprowadzenie szkolenia,
-
przeprowadzenie badania zadowolenia i poziomu satysfakcji uczestników szkolenia,
-
przygotowanie zaświadczeń potwierdzających udział w szkoleniu,
-
udostępnienie w wersji elektronicznej: maila inspiracyjnego do dalszego rozwoju menadżerów po programie z filmami rozwojowymi i artykułami do samodzielnej pracy
Cena nie obejmuje:
- wynajmu sali
- wyżywienia i zakwaterowania uczestników
NA ŻYCZENIE ZAMAWIAJACEGO UDOSTĘPNIAMY TELEFONY KONTAKTOWE DO OSÓB UDZIELAJACYCH REFERENCJI